LOGO SOM KOMMUNISERER
Vi ble kontaktet av AdvenIT med ønske om en ny logo samt en tilhørende hjemmeside. Etter første møte ble det klart at AdvenIT ønsket en stilren logo, gjerne en som kommuniserte noe av det de holder på med til daglig. Etter møtet fikk vi i Veniro inntrykk av at AdvenIT jobbet med integrasjonsløsninger og at de hjelper bedrifter å knytte ulike tjenester opp mot hverandre (kort fortalt). Derfor landet vi på ett design som beskrevet nedenfor.
NY LOGO TIL FORNØYD KUNDE
Ved design av ny logo er det viktig å sette seg inn i både hva kunden ønsker, og samtidig ha en forståelse av hvilke type produkter og tjenester kunden leverer. Det kan alltids være greit å høre om de har ulike preferanser på fargebruk, symbolbruk etc før man går i gang med skisseringen. I vårt tilfelle nettopp dette saken, og vi fant fort ut at kunden var på utkikk etter en stilren og moderne logo som også formidler noe av det de holder på med. Vi designet derfor en logo som viser to bånd som henger sammen, og som skal vise forholdet mellom AdvenIT og deres kunder. Systemintgrasjon er en viktig del av deres arbeid, og tette kundeforhold er ett must.